Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Nisan 2011 Perşembe

HAVUÇ TURP GARNİTÜRÜ



Aslinda bu kaydi girmek icin biraz gec kaldim ama arsivimde bulunsun istiyorum. Kirmizi etin yanina cok yakistigini dusunuyorum. Zaten bu lezzeti ilk olarak tattigim Chicago daki Türk restoraninda da bize kirmizi etin yaninda servis edilmisti.

Genelde cig tuketilen turp sotelenmis bu haliyle mutlaka denenmeli. Hem tabaginizi susleyecek hem de damaginiza keyif verecek. Bu kadar basit bir sey icin fazla mi soz ettim ne :)



MALZEMELER:
  • Havuc
  • Turp
  • Tereyag
  • Teflon tava
  • Tahta kasik



YAPILISI:
  1. Havuc ve turplari yikayip soyuyoruz.
  2. Sonra biraz kalinca kibrit copu buyuklugunde dogruyoruz.
  3. Dogradigimiz havuc ve turplari teflon tavaya alip ocagi yakiyoruz.
  4. Tereyagini da ilave edip tahta kasikla arada karistirarak soteliyoruz.
  5. Turplarin rengi sararip (havuc ve tereyaginin da etkisiyle) havuclarin rengi biraz soldugunda ocagi kapatabiliriz.
  6. Hafif sert ama sotelemenin etkisiyle biraz pisip yumusamis ve tereyagiyla daha hos bir hale gelmis garniturumuzu tabaklara alarak ana yemegimize eslikci olarak servis ediyoruz.

*Ben son halini aceleden cekememisim kusura bakmayin.

2 yorum:

Disalce dedi ki...

çok hoş bi tarif.merak ettim bak..nefis duruyor..ellerine sağlık canım..

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sagolasin Disalcim