Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Haziran 2011 Salı

EV YAPIMI LİMONATA



Havalar isindigindan beri cok cesitli sekillerde limonata yaptim. Sonunda tarif oturdu ve en sevdigimiz halini sizlerle paylasiyorum. Cok sekerli geldigi ve sekeri bogazimi yaktigi icin disarida pek limonata icemeyen biri olarak bunu icmeye doyamadigimi soylemeliyim. 

Bu sicak havalarda soguk soguk ev yapimi bir icecek gibisi yok. Katkisiz, icinde ne oldugu belli, vitamin ve enerji deposu bu icecegi gonul rahatligiyla cocuklariniza icirebilirsiniz. Deneyin bence kesinlikle pisman olmayacaksiniz :)



MALZEMELER:
  • 6 adet limon (kabuklari ve suyu)
  • 1 (200ml.lik)su bardagi + 1/2 turk kahve fincani toz seker
  • 1 litre su


YAPILISI:
  1. Limonlari kabuklarini ovusturarak guzelce yikiyorum.
  2. Limon kabugu rendesi ile hepsinin kabuklarini orta boy bir celik tencereye rendeliyorum.
  3. Ustune bir su bardagi ve yarim turk kahve fincani toz sekeri ekliyorum.
  4. Tam 1 litre suyu koyup ocagi yakiyorum.
  5. Tenceredeki su isinirken seker eriyor ve limon kabuklarinin aromasi suya geciyor.
  6. Sekerin erimesine yardimci olmak icin suyu bir kasikla karistiriyorum. (Suyu kaynatmaya calismiyorum)
  7. Su isindi ve seker eridiyse 1-2 dk. daha karistirip (suyun fokurdamasini beklemeden) ocagi kapatiyorum.
  8. Ben bu islemi aksamdan yapiyorum ve tencere el yakmayacak kivama gelene dek oda isisinda bekletip buzdolabina kaldiriyorum.
  9. Kabuklarini rendeledigim limonlari da sabah suyu sikilmak uzere buzdolabina kaldiriyorum.
  10. Sabah tencereyi buzdolabindan cikariyorum ve limonlarin suyunu sikip tencereye ekliyorum (cekirdeklerini ayirmaya gerek yok).
  11. Limonatayi sadece bir kez soyle bir karistirip ince tel suzgecle suzuyorum ve surahiye dolduruyorum.
  12. Sari sari ve mis kokulu cam surahiyi buzdolabinda muhafaza ediyorum.

* Sekeri en az 1 bardak ve en fazla 1,5 bardak olarak denedim; biri cok sekersiz biri cok sekerli oldu.

** Bir de markaya gore sekerin tatliligi degisiyor...

*** Tarifteki seker olcusu limonun eksiligini de hissedebildigimiz  bize "iste bu limonata" dedirten olcu. Isterseniz artirabilirsiniz.

6 yorum:

Erguvan Vakti dedi ki...

Buz gibi bir limonataya hiç hayır diyemem,ellerine sağlık,sevgiler.

muhabbetsofrasi dedi ki...

serin serin ne güzel gider :)

eline sağlık olsun

mimosacafe dedi ki...

ev yapımı limonatanın tadına doyum olmaz kesinlikle. şekeri de iyi ayarlanmışsa yaz için daha iyi bir içecek düşünemiyorum. elinize sağlık. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Soğuk soğuk bu sıcaklarda nasıl güzel ama :))
Ellerine sağlık canım.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sagolun canlar :)

Kokette dedi ki...

ilave olarak 1/2 türk kahvesi bardağı şeker çok az etmiyor mu? bendeki bardaklar ufak hani pek bir fark yaratacağını sanmıyorum.. 1/4 normal su bardağı şeker eklesek koysam uygun olur mu acaba?