Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Mart 2014 Cuma

KURU KAYISI VE KURU ÜZÜM HOŞAFI


KURU MEYVA HOŞAFI

Yaş meyvalardan komposto yapabilecegimiz gibi kuru meyvalardan da hoşaf yapabiliriz. Benim buzdolabinda uzun zamandir bekleyen kuru uzumlerim bu aralar ozellikle de menumuzde borek oldugu gunlerde sıkca kuru kayisilar ile bulustular. Tavsiye ederim cok hafif oluyor ve de pratik ;) Bu arada soylemeliyim ki fotografta kuru uzumler dibe coktukleri icin pek gorunmuyorlar...


MALZEMELER:
  • 1 kase kuru uzum (150 gr.)
  • 6 adet iri kuru kayisi (100 gr.)
  • 3 tepeleme yemek kasigi toz seker
  • 1 lt. sicak su

YAPILISI:
  • Kuru meyvalarimizin hepsini guzelce yikiyoruz.
  • Kayisilari yikadiktan sonra dogruyoruz.
  • Celik tencerede dogranmis kuru kayisilar ile kuru uzumleri hep beraber kaynar su ile bulusturup yarim saat pisiriyoruz. (daha fazla pisirmeyin)
  • Ocagi kapatmadan 5 dk. once toz sekeri tencereye ilave edip erimesine yardimci olmak icin biraz karistiriyoruz.
  • Hoşafimizi sogutup oyle servis ediyoruz.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

hoşaf bizdende eksik olmuyor akşam yemeklerinde hafif oluyor :)
elleinize sağlık

CANBOGAZDAN dedi ki...

vakit ayirip yorum biraktigin icin tesekkur ederim, sevgiler :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ne cok severdim hosafi,eskiden bizde hersey nerdeyse hosafla yenirdi,cocuklar sevmiyor:(( alismislar hazir iceceklere,kücüklükten yapip vermem lazimdi,gec kalmadim ama bazende unutuluyor,o kadar cok seyle mesgul oluyorumki kafa kalmiyor,seninde ellerine saglik canim!

CANBOGAZDAN dedi ki...

canim benim icten yorumlarinla beni yalniz birakmadigin icin cok tesekkur ederim. opuyorum, sevgiler :)