Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Mart 2014 Pazar

TEPSIDE KASARLI KOFTE


FIRINDA KASARLI YUMURTASIZ KOFTE

Hem pratik hem leziz bu tarif kacmaz ;) Yumurta alerjisi olanlarin rahatca tuketebilecegi ve işten ya da gezmeden gelmis hanimlarin yorulmadan, cok cabuk hazirlayabilecegi nefis bir kofte tarifim var bugun. 

Fotograf sizi yaniltmasin kesinlikle kuru olmuyor tabi bunun icin piser pismez firindan cikarmak gerekiyor. Bu olculerle her biri 100 gram olan 4 dilim cikiyor. Eger kalabaliksaniz buyuk kare borcamda olculeri 2 katina cikararak hazirlayabilirsiniz.

Fotograftaki kofte ertesi gune kalmis son dilim ve arpa sehriye pilavi da ogluma ozel pisirilmis cok az salcali. Arpa sehriye pilavini genelde biber salcasini hem tad hem de goruntu olarak biraz daha hissedilir sekilde kullanarak buradaki tarif ile hazirliyorum. 

Piser pismez kofteyi firindan cikarip 5dk. dinlendirdikten sonra 4 porsiyonluk dilimliyorum ve sehriye pilavimin yaninda servis ediyorum. Tabi menumuzde mutlaka bir cesit salatamiz oluyor. Eger salatam yogurtlu degil de limonlu bir salata ise ev yogurdumun suyunu degerlendirerek hazirladigim ayranimiz da bize eslik ediyor. 


MALZEMELER:
  • 400 gr. az yagli kiyma
  • 1 adet iri sogan
  • 1 silme tatli kasigi tuz
  • biraz karabiber azicik kimyon 
  • 4-5 adet dilim kasar
  • kucuk boy kare borcam

YAPILISI:
  • Sogani rendeleyip suyunu elimizle suzup posasini kiymayla beraber kofteyi yoguracagimiz cam kaseye aliyoruz.
  • Baharatlari ve tuzu da kabimiza alip koftemizi guzelce yoguruyoruz.
  • Borcami yaglamaya gerek yok direk kofteyi yerlestiriyoruz.
  • Once yarisindan biraz azini elimizle borcamin tabanina yerlestiriyoruz.
  • Uzerine 4 dilim kasar peynirini yerlestiriyoruz biraz kenarlardan uzak tutarak. (yoksa kofte pisip kuculdugunde yanlardan kasarlar tasar)
  • Kasar dilimlerinin arasinda kalan azicik bosluk oluyor onu da son dilim kasari parcalayarak kapatiyoruz.
  • Kalan kofte harcimizi ceviz buyuklugunde parcalar alarak kasarlarin uzerine parca parca seriyoruz alt katmani bozmamak icin.
  • Tepsi koftemizin ust katmanini tamamlayinca borcami soguk firina surup 30 dakika pisiriyoruz.
  • Once 180 derecede 20 dk. sonra 200 derecede 10 dk. pisirip yarim saat sonunda tepsi koftemizi hemen firindan cikariyoruz.
  • Dilimleyip sicak servis ediyoruz. 

6 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımmm sunum sper olmuş... İştah kabartıcı :) Ellerine sağlık canım....

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagol canim, sevgiler :)

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım köften harika yorumlarımı bebeğimden dolayı ancak yazabiliyorum ama elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum sevgilerime...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Ozgencim sagolasin canim, sevgiler :)

melek ece dedi ki...

Bu aksam tarifinizi denedim süper oldu ben azıcık da kuzu kiymasi kullandım ekmek içi kullanılmayacak mi çünkü köfte çok küçüldü onun dışında tadı müthiş ellerinize saglik

CANBOGAZDAN dedi ki...

sevgili melek ece,
kiyma ne kadar yagliysa kofte pistiginde o kadar kuculur. bu yuzden ben mumkun oldugunca az yagli dana kiyma ile pisiriyorum.
bu tarifte ekmek ya da galeta unu yok, amac koftecilerdeki gibi bir kofte tadi elde etmek. istersen sogani rendelerken cikan suyu da kullanip 1 tepeleme yemek kasigi galeta unu kullanabilirsin. sevgiler :)