Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Mart 2014 Çarşamba

YUMURTALI EKMEK


YUMURTALI EKMEK KIZARTMASI

Herkesin bayildigi cok kolay bir kahvaltilik. Beylerin ya da ogrencilerin de yapabilecegi bir tarif. Yalniz bir iki puf noktasi var en lezzetlisini yapabilmek icin. Bir kere ekmegimiz beyaz ekmek olmali kesinlikle ve bayat olmali yoksa ayni lezzette olmuyor. Annem gibi bayat ekmekleri degerlendirmek icin yumurtali ekmek yapabileceginiz gibi benim gibi (normalde klasik beyaz ekmekten evde bulundurmuyorsaniz) 1-2 gun once beyaz ekmek alip buzdolabinda bayatlatip oyle yumurtali ekmek kizartmasi yapabilirsiniz. Sonra yumurtayi sadece biraz tuz ile cirpmalisiniz yani sut eklemeyin. Son olarak da kizgin yagda kizartip kagit havlu serdiginiz tabakta fazla yagini birakmasini saglayin.


MALZEMELER:
  • Beyaz ekmek
  • Yumurta
  • Tuz
  • Sivi yag
  • Teflon tava
  • Kagit havlu

YAPILISI:
  • Kisi basina 1 ya da 2 yumurta kirip biraz tuz ile cirpiyoruz.
  • Yumurtalar bitene kadar dilimlenmis beyaz ekmekleri onlu arkali yumurtaya bulayip kizgin yagda her iki yuzunu de altin sarisi kivamda kizartiyoruz.
  • Kizarttigimiz yumurtali ekmekleri tavadan alip kagit havlu serdigimiz tabaga aliyoruz.
  • Fazla yagini kagit havlu ile cektirdigimiz ekmeklerimizi mumkunse sicak ya da ilik olarak yaninda olmazsa olmaz peynir ve cay ile servis ediyoruz.


4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

bayat ekmekleri değerlendirmek için harika bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagol ablacim, sevgiler :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Bak su yaima geldim bazi püf noktalarini bilmiyormusum! Zaten ne kadar kolay olursa ben bir türlü tadini tutturamam,zorlarda iyiyim:)9

Cok ama cok severdim eskiden simdilerde cocuklara yapiyorum ama öyle istedigim gibi olmuyordu,sütlü sütsüz denedim,yagi fazla kullanmakta istemiyorum ama baska türlüde tadi olmuyor sanirim,cok tesekkürler canim,ne tesadüfki dünden beri aklimda olan seyi yapmissin,artik yapmak sart oldu!(dün Yalan Dünya`da görmüstüm cünkü,Servet hanim balkonda kücük tüpün üstünde bu senin kizarmislardan kizartiyordu citir citir!Cok komikti!,bizde de kücük tüp vardi eskiden,simdi heryer dogalgaz oldu..)

CANBOGAZDAN dedi ki...

bol yagda kizartiyorum canim ben, arada keyfini cikarmak lazim diye dusunuyorum. yoksa hayatin tadini cikarmamis sayiyorum ben kendimi. gormemisim o sahneyi canim ya, benim ufaklik firsat vermiyor ki soyle bir diziyi adam akilli izleyeyim :)