Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 Mayıs 2014 Pazartesi

SÜTLÜ İRMİK HELVASI


Esim canim istedi ne zamandir yapmadin deyince pazar gunu oglumu oglen uykusuna yatirdigimda hemen mutfaga kostum. Tabi bir suredir yapmayinca yanlislik yapmayayim diye tarif defterime de bir goz attim. Uzun yillardir severek yaparim ve bence cok da hafif oluyor bu tarif...


MALZEMELER:
  • 2 su bardagi irmik
  • 2 su bardagi toz seker
  • 3 su bardagi sut
  • 1 su bardagi su
  • 2 yemek kasigi sivi yag
  • 1 tepeleme yemek kasigi tereyag
  • dolmalik fistik
  • 3 yemek kasigi toz seker

YAPILISI:
  • Derin bir tencereye yaglari aliyoruz ve tereyag eriyince irmigi ilave edip kisik ateste karistirarak rengi donene dek sabirla kavuruyoruz. Dolmalik fistiginiz evde varsa mutlaka kullanin ve onu da irmikle beraber kavurun, benim kalmamisti maalesef kullanamadim bu sefer. 
  • Baska bir tencerede 3 bardak sutu 1 bardak su ve 2 bardak seker ilavesiyle isitiyoruz amacimiz sutu kaynatmak degil sicak olmasini saglamak. 
  • Irmik kavrulunca ocagi kapatip sicak sekerli sutu ilave ediyoruz, karistirip ocagi tekrar yakiyoruz.
  • Kapak kapali olarak kisik ateste helvamiz istedigimiz kivama gelene kadar suyunu cekmesini sagliyoruz. (Ben tane tane olana dek suyunu cektiriyorum.)
  • Helvamiz istedigimiz kivama gelince 3 yemek kasigi toz sekeri serpip soyle bir karistirip hem tencerenin kapagini hem de ocagi kapatiyoruz.
  • Helvamizi biraz dinlendirip oyle servis yapiyoruz.

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm olsada yesem şimdi canım.ellerine sağlık.sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

bu tam sana gore valla ablacim az yagli :)