Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Haziran 2014 Çarşamba

ÇİLEKLİ LİMONATA


ÇİMONATA

Hem merak ettigim hem de cesaret edemedigim bir lezzetti cilekli limonata. Bir cok blogta gormustum ama nasil olur acaba diyordum ve uygulamaya gecemiyordum :) 

Becerikli komsum Birsen ablanin da cilekli limonata yaptigini ogrenince onun tarifiyle uygulamaya karar verdim dun. Iyi ki denedim diyorum simdi ...

Kisaca anlatmak gerekirse normal limonata hazirlayip suzdukten sonra pure cilekle karistiriyoruz ve oluyor bize saglikli icecek çimonata.

Bundan sonra her cilek mevsiminde yapmayi dusundugum cilekli limonatayi bu ilk denememde ben 2 limon ve 250 gr. cilek kullanarak yarim olcu hazirladim. Tavsiye ederim ;)


MALZEMELER:
  • 4 limon
  • 500 gr. cilek
  • 1 su bardagi seker
  • 1 lt. su

YAPILISI:
  • Limonlari guzelce yikayip kabuklarini limon kabugu rendesiyle rendeleyin normal limonata yapar gibi.
  • Limon kabuklarini seker ile biraz ovun ve limonlarin suyunu sıkıp kabuklara ilave edin.
  • 1 litre suyu da ekleyip karistirdiktan sonra buzdolabinda bir kac saat dinlendirin.
  • Cileklerin saplarini temizleyip iyice yikayin ve blenderdan ya da rondodan gecirip pure yapin.
  • Dinlenmis limonatayi ince tel suzgecten gecirip pure cilekle karistirin.
  • Buzdolabinda 1 saat kadar sogutup ikram edebilirsiniz :)

* Cilek olmasin sade ev yapimi limonata olsun derseniz onun icin BURAYA TIK TIK

* Cilekli baska bir icecek denemek isterseniz cilekli smoothie icin BURAYA TIK TIK

* Benimki dondurma olsun derseniz ev yapimi cilekli dondurma icin BURAYA TIK TIK

* Yok ben cileklerimle recel yapacagim diyorsaniz cilek receli icin BURAYA TIK TIK


2 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım.

(tatlım post altlarına paylaş butonlarını eklesene arada paylaşırız güzel tariflerini)

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagolasin ablacim.