Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Haziran 2014 Cumartesi

KIBRIS TATLISI


GALETA UNLU TATLI

Hos degisik bir tatli. Bir cok sitede gormustum ancak bu tarifi Kibris'ta bir davette yedigini ve oradan tarifi aldigini anlatan  olsadayeseksuzandan aldim.

Aslinda alali uzun zaman oldu ama daha once cektigim fotolar kayboldu, bir suredir de yapmiyordum. Cunku oglum da biz ne yersek yemek istiyor ve ona sadece sutlu tatli vermek istiyordum. Artik tadabilir cok canim cekti deyip yaptim gecen gun. 

Onceleri tarifteki gibi hep 3 yumurta kullanmistim, bu sefer ise 4 yumurta kullandim. Esim bu sefer daha guzel olmus dedi yerken...


MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • yarim su bardagi seker
  • yarim su bardagi sivi yag
  • 1 su bardagi galeta unu
  • 1 su bardagi ceviz
  • 1 su bardagi hindistan cevizi
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu

KREMA ICIN:
  • 1 lt. sut
  • 1 su bardagi nisasta (misir kullandim)
  • yarim su bardagi toz seker
  • 1 paket vanilin 
  • 1 poset krem santi

SERBET ICIN :
  • 2 su bardagi su
  • 1,5 su bardagi toz seker


YAPILISI:
  • Once serbet malzemelerini karistirip ocaga aliyoruz kaynamaya basladiktan 5 dakika sonra ocagi kapatip sogumaya birakiyoruz. Serbet soguk, tatli sicak olacak.
  • Yumurtalari sekerle 5 dk. mikserin en yuksek devrinde cirpiyoruz, sivi yagi ekleyip karistiriyoruz.
  • Galeta unu, vanilin ve kabartma tozunu ekleyip mikserin en dusuk ayarinda cirpiyoruz.
  • Ardindan hindistan cevizini ve en son rondodan iri cekilmis cevizi ekliyoruz.
  • Yaglanmis kare borcama bir spatula yardimiyla yogun kivamli harcimizi dokuyoruz.
  • On isitma yapilmis 170 dereceli firinda 30 dakika pisiriyoruz.
  • Firindan cikarip 5 dakika dinlendiriyoruz ve soguk serbeti her tarafina esit gelecek sekilde dokuyoruz.
  • O serbetini cekerken muhallebiyi hazirliyoruz.
  • Nisastayi fazla doldurmayin hatta bardakta dudak payi birakabilirsiniz.
  • Sut, nisasta, sekeri surekli karistirarak pisiriyoruz.
  • Kaynamaya baslayinca altini kapatip vanilini ekliyoruz.
  • Krem santiyi ekleyip el blenderiyla guzelce karisitiriyoruz.
  • Tatlimizin ustune kremamizi yayiyoruz, hindistan ceviziyle susluyoruz.
  • Buzdolabinda dinlendirip soguyunca servis ediyoruz.

4 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

Canım ilk kez duydum eminim nefis yapmissindir. ..

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagolasin canim...

olsada yesek suzan dedi ki...

Ellerine sağlık canım tarifimi denediğin ve beğendiğin çok teşekkürler :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

bu guzel tarifi bizimle paylastigin icin ben de sana cok tesekkur ederim canim benim :)